Kenya..

För några månader sen, så blev det bestämt att jag ska åka till Kenya med 19 andra personer i min ålder. Vilket är en otrolig chans, för det är ju inte varje dag som man får det erbjudandet. (Till ett väldigt bra pris!)
Resan har nu blivit framflyttad till nästa år. Jag vet inte om det är bra eller dåligt, för risken är nu att jag hinner att ångra mig, om att jag ens vill följa med. Vi ska vara borta i ca 10 dagar & åka på safari & lite sånt.

Förra veckan så pratade jag lite med en av de vuxna som ska åka med, så frågade jag lite om vi kunde bada där.. Hon svarade då att det inte var så troligt, eftersom att hon inte ens vet om vi kan duscha där xD Jag ba okej? Det låter ju fräscht, 10 dagar utan att veta om man kan duscha.. Mums! Sen sa hon också till oss att vi måste vara berädda på att vad som helst kan hända! Okej, jag vet att det finns otroligt många risker med att åka dit, men det kändes inte ett dugg bättre av att hon sa så.

Då kan man undra vilken av riskerna hon syftar mest på.
Kan det vara?

¤ Att planet kommer att krascha
¤ Att någon/några av oss får HIV
(Haha, kom & tänka på en sak som en kompis sa till mig, vadå är du så korkad, så att du betalar 600 kr för att få aids? haha xD)
¤ Att man kan få hur många olika dödliga sjukdomar som helst
¤ Krig
¤ Att någon blir uppäten av ett vilt djur, typ lejon eller krokodil xD


& detta är bara några få saker som lätt kan hända i Afrika/Kenya.
Detta får mig att undra om jag ens ska åka med. Det är helt enkelt bättre att jag stannar hemma inlåst i mitt rum!

/Nicole


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0