Otrohet

Ibland tycker jag, att det kan vara väldigt intressant att höra vad folk tycker & tänker om olika saker. Ett exempel är då, otrohet. Är det okej eller är det inte det? De flesta som jag har pratat med tycker som mig, att det INTE är okej, men det är också de som tycker att det är det. Man kan ju undra varför?

Jag själv har en hel del dåliga erfarenheter av pojkvänner som har varit otrogna. Då var det ju bara hejdå med en gång, även om det känns jobbigt på alla sätt. "En gång otrogen, alltid otrogen" brukar man ju säga. För det mesta så tror jag på det. För om jag t.ex. har en pojkvän som är otrogen mot mig, så kommer jag på det.. Så tror ju inte jag att det stoppar honom att vara det igen. Men därimot, om jag har en ny pojkvän, som inte har varit otrogen mot mig, utan istället mot sitt ex. Då ger jag ändå det en chans. För det måste ju inte betyda att han kommer att vara det mot mig, även om risken kan vara stooor.

Men vart går gränsen vid otrohet? Svaren på den frågan är många. Vissa tycker att kyssar & även ännu mindre saker är att vara otrogen, medans vissa tycker att gränsen är när man har sex med någon annan. Men då undrar jag, om man nu har en pojk/flickvän.. Varför ska man då gå & ha sex med någon annan? Det finns inte en enda vettig anledning till det. Då kan man lika gärna göra slut, visst det kanske sårar den andre.. Men vad tror du själv sårar mest? Att du säger till din pojk/flickvän att du kanske inte har de känslorna du hade innan eller vad du nu vill göra slut för, eller att din pojk/flickvän får reda på att du har varit otrogen? Tro mig, det andra alternativet är otroligt mycket mer sårande.

Bara för att en viss sak är okej för dig, så behöver inte det betyda att det är okej för alla andra.

För någon månad sen, så pratade jag lite med en av mina killkompisar om otrohet, jag undrade då vad han tycker om det? Hans svar var då att det var okej för honom. Att det inte spelade någon roll just nu & att han alltid är otrogen & så. De flesta vet ju att han är sån, men ändå? Han sa också att han kunde fortsätta att göra så nu, men om några år (typ 10) när han skaffar ett seriöst förhållande, då är det inte okej. Men då kan man ju undra en sak till.. Vad har åldern med otrohet att göra? Okej, när man är liten & har "fråga chans"  förhållanden, då kan man ju förstå att otrohet knappt finns för dom i deras lilla värld. Men är det då så att om du är typ mellan 15-25 år, då är det okej att vara otrogen, oavsett hur seriöst förhållandet än är.. Medans 25+ inte får lov att vara det? Det är ju lika mycket fel oavsett ålder. Han sa också att alla i våran ålder är orogna & att det hör till. Knappast! Det  finns ju en anledning till varför han aldrig har klarat av att ha ett seriöst förhållande.

Jag kommer iallafall alltid hålla fast vid, att det absolut inte är okej att vara otrogen! Oavsett ålder eller hur mycket du älskar, eller hatar personen du gör det emot.

/Nicole

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0