Tonight

Hejhej!

Idag har jag faktiskt bara tagit det lugnt & så :) Just nu håller jag på att baka kärleksmums! (Cocosrutor, cholkadrutor, fiffirutor, moccarutor. Vad man nu vill kalla dom, kärt barn har ju många nman, eller hur?) Fick ett nytt recept av Licce, som jag ska testa! Det är väldigt annorlunda mot mitt, men jag tror detta är lite bättre, eftersom att det är mindre socker och sånt :P


Recept på Kärleksmums!

Smet                               Glasyr
4 Ägg                              100 g margarin
6 dl socker                       2 dl mjölk
2 msk vaniljsocker            2 tsk vetemjöl
6 dl vetemjöl                    2 tsk vaniljsocker            
4 tsk bakpulver                6 tsk kakao                          
2 msk kakao                    4 msk
3 dl mjölk
200 g margarin                 (Cocos till garnering)

Gör såhär:

¤ Smält margarinet
¤ Vispa ägg & socker poröst
¤ Blanda i alla de torra ingredienserna, sedan mjölken & sist det smälta margarinet.
¤ Häll i smeten i en stor, smörjd ungsform
¤ Grädda kakan i 175 grader, i ca 20-30 minuter.
¤ Låt kakan svalna.

¤ Smält margarinet i en kastrull, se till att det inte är några klumpar.
¤ Blanda alla de torra ingredienserna i en bunke.
¤ Häll i mjölken i margarinet & rör om.
¤ Häl i de torra ingredienserna. Låt detta koka upp & rör om hela tiden tills glasyren blir ganska tjock.
¤ Låt glasyren svalna lite & häll den sedan över kakan & strö över cocos.
¤ Skär upp i stora eller små bitar.
¤ Färdig att njuta!

Nee, nu ska jag göra färdigt kärleksmumsen och städa lite i mitt rum, så får vi se vad som händer ikväll ;)

/Nicole


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0