Det kunde lika gärna vart du!

Långt inlägg, men med stor betydelse & många budskap! Bör läsas trots längden!
Idag spred sig ett besked över hela Partille & på många andra ställen, att en kille som heter Seif dog igårkväll. En vecka efter sin 20-års dag. Han var ung med hela livet framför sig. Ett liv som han inte fick fortsätta leva, eftersom att han som väldigt många andra, valde att leka med döden. Ett val som man kanske inte riktigt tänker på att man gör.

Denna händelse har fångat väldigt många människors uppmärksamhet & förhoppningsvis så är det många som vaknar, när det märker att det faktiskt händer att människor i ens närhet också kan dö pga ett sådant val. Jag hoppas innerligt att alla i min närhet, som också håller på med sådan skit kommer att sluta!  Våga be om hjälp! För varje gång är en chansning & kan vara den sista. Detta gäller självklart alla er andra också. Ingen skall behöva dö på ett sådant sätt, av ett sånt onödigt val.
Idag var Facebook fullt av olika avskedshälsningar & vila i frid hälsningar. Hans död berörde många, väldigt många fler än vad han kanske visste om att det skulle göra. Det har bildats minnesgrupper & liknande & en stor del av våran ort är i sorg. Jag själv har bara träffat honom ett par gånger, men hans död påverkar mig iallafall.
Det är alldeles för många i min närhet som också leker med döden allt för ofta, speciellt när de har ett val att aldrig göra det. Människor som betyder otroligt mycket för mig, människor som är mitt allt. Det känns riktigt jobbigt, när man vanligtvis går med en viss oro om att de kan dö vilken dag som helst. Då märker att det faktiskt sker. Att varje gång man träffar dom kan vara den sista. Jag önskar att ni inte ens hade testat från första början. Att ni hade använt eran styrka redan då. Dock gick den förlorad då, men det är värt att försöka hitta den innan det är försent. Det finns många i er närhet som är kommer att finnas där & stötta er, väldigt många fler än vad ni tror!!
Jag har betydelsefulla människor i mitt liv, som har varit så nära döden de bara kan vara. Ändå fick de en andra chans & trots det, så fortsätter de att leka med döden. Inte bara dom, utan även vissa av deras vänner fortsätter, eller till och med börjar efteråt. Vem vill ha döden knackandes på sin dörr, när man såg att den nyss var hos grannen?

Varför leka med döden i onödan? Ta vara på det istället, för det kan lika gärna vart du!

Vila i frid Seif ♣ 30/7-1990 †7/8-2010
/Nicole

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0