Dancingqueen

Haha, jag satt & läste lite om olika dansskolor runt omkring, eftersom att jag under en längre tid har funderat på om jag ska börja dansa igen. Började på min första dansskola när jag var 2 år & nio månader :) Sen fortsatte jag till och från i många år.. Allt möjligt verkligen! (Barndans, hiphop, latinamerikanskjazz, bugg, salsa, hiphop, cha-cha-cha & några till!)

Iallafall så började jag prata om danshuset..

Jag: På danshuset har dom ju den här dansen :)
Mamma: Aa, men det var ju där du gick när du var liten.
Jag: Jaha, men jag gick ju på Lázárs dansskola?
Mamma: Ja det gjorde du också... & på den vid skansenkona & på en i Mölndal. bl.a.
Jag: Men jaha? Gick jag på så många? :O
Mamma: Japp, du kom på helt plötsligt att du inte ville gå på den ena, så fick du börja på en annan.
Jag: Okej men varför ville jag sluta då?
Mamma: Den ena gången gick du ut från lektionen, in i omklädningsrummet & sa Jag vill inte vara här mer! Sedan bytte jag om & vägrade gå tillbaka! Andra gången som jag ville sluta så var det för att man skulle vara två & två på uppvisningen för föräldrarna.. Då var den tjejen som jag skulle vara med mörkhyad.. Jag utbrast då: "Jag vill inte dansa med hon den där.. svarta! (Detta sa jag högt & tydligt inför alla föräldrarna!)

Hahaha, snacka om att jag skrattade när mamma berättade detta! Jag började visst att styra tidigt!

/Nicole


Kommentarer
Postat av: Sabina

Haha, det är ju därför jag alltid har kallat dig mamma nicole eftersom du alltid har bestämt så mycket:P

2010-01-03 @ 09:44:09
URL: http://sabinavictoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0