När började smartheten sitta i glasögonen?

"Varning" för ganska långt inlägg! :)

OJ! Haha, jag satt & kollade igenom mina inlägg lite snabbt & märkte att det låter som att jag är värsta ytliga personen :O (Nu ska jag sola, färga håret, fixa naglarna etc.) Det hoppas jag verkligen inte att ni tror! Jag tycker bara att det är kul att göra sånna små förändringar lite då & då :) Jag känner mig piggare & gladare av det, inget annat! Jag menar, mestadels av tiden går jag runt i mjukiskläder, osminkad med en lillamy toffs :P Det finns liksom inget góare, även om jag tycker om att fixa mig ibland.

Jag tycker därimot att det är mycket roligare att fixa sig lite mer sällan, för då känns det mer speciellt & folk lägger märke till småsakerna, som dom inte skulle göra om man skulle göra det varje dag. Mina syskons kopisar brukade kolla ganska snett i början (speciellt tjejerna) men jag ska kunna gå runt i vad jag vill när jag är hemma. Jag ska till och med kunna gå runt naken om jag känner för det, dom ska liksom inte bry sig ;)

Samma sak gäller glasögon, vissa tycker att det är snyggt med & vissa inte. Det beror helt på vilka glasögon man har & när. Ibland trivs jag bra med det & ibland nästintill hatar jag det. Det kan vara ivägen eller förstöra en outfit men också förstärka den. Jag har fått höra väldigt ofta att jag "inte passar" i glasögon & att jag är "mycket snyggare utan", men även tvärt om. Något som jag faktiskt stör mig på, är när folk antar att man är en tönt eller plugghästen bara för att man har glasögon?! Jag undrar en sak, När började smartheten sitta i glasögonen? Precis det gör den inte! Man kan vara lika "tuff", "töntig", "snygg" eller "ful" med eller utan glasögon. Jag tycker personligen att det är mer "tufft" än "töntigt" att ha ett par vågade glasögon ;)

With or without?  
 

Jag gillar inte att ha massa krav på mig, om att vara sminkad (som jag älskar att vara & göra, men det är så fruktansvärt tråkigt att tvätta bort allt på kvällen xD) ha snygga "dyra" kläder, eller vara fixad 24/7.. Jag är den jag är oavsett vilka kläder jag än har på mig eller hur sminkad jag är. Det är bara väldigt synd att folk oftast dömmer än efter utseendet först bara.

/Nicole


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0