Våffeldagen 25/3

Eftersom att alla tjötar så mycket om våffeldagen som är imorgon, så tänkte jag att jag också kunde tjöta lite om de. Det gör jag genom att dela med mig av mitt jättegoda våffelrecept :)

Grundrecept för ca 8-10 våfflor

2-3 ägg
ca 1/2 dl socker (beronde på hur söta man vill att dom skall vara)
3 dl vetemjöl
4 dl mjölk
1 nypa salt (lite efter vad man tycker om)
Smält margarin (Där går jag efter ögonmått) Mängden beror lite på hur frasiga man vill att dom ska bli.

Vispa ihop allt i en bunke & sedan är dom redo att gräddas! :D Servera med det du tycker passar bäst till. Sylt, grädde, glass eller varför inte lite sirap eller chokladsås? Låt fantasin flöda!



När jag gör dom har jag iofs lite hemliga ingredienser som gör dom extra smarriga ;) Men det stannar i familjen än så länge! :D

Smaklig måltid!

/Nicole

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0