Förutsättningar

Alla människor är i grunden likadana & är lika mycket värda.
Alla människor får däremot olika förutsättningar i livet.
Alla människor lever under olika villkor.

Vissa människor har massor med pengar.
Vissa människor har inga alls.
Vissa lever bland massa kärlek.
Vissa andra bland hat.

Min poäng med detta är att alla människor har det fruktansvärt olika omkring sig. Man kan inte bara anta att den kan göra det eller köpa det. Jag är en av dom som alltid ha fått kämpa för det jag vill ha & spara ihop om det är något speciellt jag vill köpa. Men jag lever bland dom som får allt på ett silverfat, som har helt andra förutsättningar och liknande. Det krockar väldigt väldigt ofta. Iband kan det räcka med en 50-lapp för att det skall uppstå konstiga situationer. Det gjorde det idag. Det är liksom svårt att förklara situationen, men det blir helt plötsligt väldigt mycket jobbigare.

Du tjejen, det är ganska normalt att inte ha några pengar kvar på kontot de sista dagarna på månaden. Faktiskt. Även om det inte ser ut så i den lilla bubblan du lever i :)

/Nicole

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0